Wednesday, July 6, 2011

3rd Day at Bangkok

Pagi ni sepatutnya aku ke floating market. Tapi aku sakit kepala sgt2, so aku tak ikut la grup aku g floating market. Rasa rugi sgt2. Tengahari ckit aku g jalan kat mall yang terdekat. Dekat dgn hotel aku stay tu mmg ada mall yang sgt murah brg2 dia. Jalan kaki dalam 5min ikut lorong2, kalu nek tut tut hotel free je.
 Kalu nk shopping baju, kasut, handbag, accessories, semua ada dia Platinum Fashion Mall tu. Kalu nk beli brg2 computer atau gadget murah2, bole la ke Pantip Plaza. Mall ni sebelah2 je. Aku shopping kat The platinum tu sikit punya banyak. Mengenangkan baht da hampir abis, aku terpaksa lupa kan hasrat. Nak tuka duet pun tak bole sbb RM tinggal dlm safety box hotel. Depan2 mall tu ada la gerai2 mkn yang pelik2 mknan dia. Korang mkn ke? Aku tak mkn... huhuhu


Yang ni aku mkn...  hehehe.. Jagung yang da dipotong siap2 mcm ni mmg sesuai untuk org malas mcm aku.. huhuhu...Lepas da penat2 shopping, aku balik hotel, massage lagi... sementara nk tgg plan malam. Lepas massage tu, rehat2 kejap then turun ke money changer berdekatan sbb nk tuka baht lagi. Maksudnya nk shopping lagi... huhuhu


Malam kami pergi China Town, dinner kat situ. Kebetulan ada sorang orang Thailand yang baru kenal malam tadi join kami dinner dan bawak kami jalan2 area bangkok

Pastu aku tertarik bile tgk Pa Tong Go. Tgk mcm cakoi bakar. Topping tu bole pilih nak perasa apa. Aku mesti la pilih coklat + susu. Nak gak rasa makanan famous sini.Sedap gak la.



Da kenyang, kami pergi ke Nana street nek teksi. Takde pe yang menarik pun. Jalan2 kejap, kami pun jalan2 nek tren plak. Mujur ada kawan baru yang tunjuk jalan, merasa la gak nek tren.
Lepas tu kami balik hotel dgn kepenatan.. Esok last nk jalan2 di Bangkok..



1 comment: